معمار جوان
دنیایی از معماری و طراحی
درباره وبلاگ


معماری شامل تمام محیط فیزیکی است که زندگی بشری را احاطه می‎کند و تا زمانی که عضوی از اجتماع متمدن هستیم، نمی‎توانیم از معماری خارج شویم، زیرا معماری عبارت است از مجموعه تغییرات و تبدیلات مثبتی که هماهنگ با احتیاجات بشر روی سطح زمین ایجاد شده است و تنها صحراهای دست نخورده از آن مستثنی هستند.

پيوندها
ESTEGHLAL
شهرداری قم
اداره کل میراث فرهنگی استان قم
سازمان نظام مهندسی قم
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه
همسریابی
درگاه پرداخت اینترنتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معمار جوان و آدرس memarejavan.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.









ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 204
بازدید کل : 162830
تعداد مطالب : 67
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1



Alternative content


آخرین مطالب
ساخت هتل 15 طبقه در 6 روزمطلب ارسالی از SAEED
بررسی رفتار الیاف و تاثیر آن در كنترل ترک هاى بتن / مطلب ازSAEED-
موزه گوگنهایم در بیلبائومطلب ارسالی ازSAEED-01
تصاویر معماری خانه پله ای در ژاپن
تفکر دکوراسیون
خانه Klein Bottle
خانه تخم مرغی-حبابی
اصول نور پردازی فضاهای عمومی
معماري
آشپزخانه های مدرن اروپایی شركت Alno
ایده های نو
اهمیت معماری داخلی در طراحی بیمارستان ها The Primacy of Interior Architecture in Hospitals Design
مركز تجاری – اداری ادن- ممفیس HBG
معمــاری داخلی | بدون شرح
میزهای تلویزیون 2
یونیت های سونا - طرح های نو
فروشگاهنیل بارت- توکيو، ژاپن Neil Barrett Shop
عصر جدید بیمارستانهای "های – تک The New Age of High-Tech Hospitals
بتــن الیافی Fiber Concrete
معرفی سیستم بتنی پیش تنیده Prestressed Concrete Systems
بام سبز Green Roof
کامپوزیت ها Composites
ساختارهای غشايى
ابعاد فضاهای شهری امروز و تاثیر آن بر وجوه مختلف شـهر
آف- گرید سیتی Off-Grid City/Incheon International Urban Design Competition, South Korea-2009
معماری پایدار
انواع سبک های معماری ایرانی
سبک مدرنیسم
شیکاگو از گذشته تا حال !!!!!!!
نماهای کامپوزیت


 
24 / 11 / 1389برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم

پروژه های مسکن مهر –بدلیل تیراژ و گستردگی-زمینه بسیار مساعدی را جهت بهینه سازی مصرف انرژی ایجاد کرده است و لازم است تمامی دست اندرکاران راهکارهای علمی بهینه سازی مصرف را در آن بکار گیرند. با توجه به اهمیت آب در کشور مقاله فوق روشهای کلی بهینه سازی در این بخش را بررسی کرده است

صرفه جویی بخش آب در مسکن مهر

 

برگرفته از سایت arch.blogfa

 
24 / 11 / 1389برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم

 

 

رویکرد جدید وزارت مسکن در پروژه های مسکن مهر با عنوان"محله سازی بجای خانه ساری" بارقه امیدی را در دل کارشناسان حوزه های شهر سازی زنده کرده است.

...از آنجاییکه شرکت های انبوه ساز مسئولیت اجرای پروژه های مسکن مهر را خصوصا در شهرهای جدید عهده دار هستند، و بعلاوه شرکت های فوق از توان مالی-اجرایی مناسبی برخوردار میباشند، با کمک به آنان از جمله اجرای مشوق های مالی ،شرکت های انبوه سازی مسئولیت تکمیل فضاهای شهری از جمله  مراکز محله را نیز بخوبی عهده دار میگردند.

نقش مرکز محله در هویت بخشی به شهرهای جدید

 

برگرفته از سایت arch.blogfa

 
24 / 11 / 1389برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم

با استقرار جمعیت در شهرهای جدید، حل بسیاری از مسائل پیش روی مسئولین قرار میگیرد. از احداث تاسیسات شهری تا ایجاد فضاهای خدماتی و ... لیکن شناخت نیازهای روحی ساکنین- که در دراز مدت به یکی از مشکلات عمده تبدیل خواهد شد- صرفا در قالب بررسی هویت –هویت شهر و نیز هویت ادمیان- امکانپذیر میگردد. بررسی هویت انسانهای ساکن در این شهرها به ما کمک میکند تا فضایی با نشاط و شهروندانی مسئول داشته باشیم.

انبوه سازان ، شهرهای جدید،هویت انسانی

 

برگرفته از سایت arch.blogfa

 
24 / 11 / 1389برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم

 

 

امروزه باز خواني مفهوم اوقات فراغت و اضافه كردن آن به اجزاي فعاليت هاي انسان امري ضروري است . منظور ما از اوقات فراغت تماشاي تلويزبون در منزل ، تماشاي ويترين مغازه ها و امثال اين نوع فعاليت ها نميباشد . فعاليتهايي كه از روي عادت روزمره انجام ميشود فراغت نام ندارد ، بلكه منظور فعاليتهايي است كه از روي نياز دروني انسان انجام ميگيرد . اوقات فراغت براي تفكر در خود است نه براي خود .

 ضرورت مكانيابي فضاهاي فراغت در شهر

 

برگرفته از سایت arch.blogfa

 
23 / 11 / 1389برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم



کورش فرزامی طراح سردر به یادماندنی دانشگاه تهران در سن 73 سالگی در گذشت
درسالهای 45-46به دستور ریاست وقت دانشگاه طرح سردر در میان دانشجویان به مسابقه گذاشته شد وازمیان طرحهای رسیده،طرح دانشجویی به نام فرزامی از دانشکده هنرهای زیبا به عنوان طرح برتر برگزیده شد.طرح الهام گرفته ازتصویر خیالی دو پرنده است که بالهایشان را برای اوج گرفتن از زمین باز کرده وعلم ودانش به دوبال تشبیه شده اند که ورود و خروج از دانشگاه با آن ممکن است
سردر دانشگاه تهران به شماره 2445 به عنوان اثر فرهنگی تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است
کار اجرای طرح،ابتدا به یک شرکت پیمانکار سوییسی واگذار شد که بدلیل نواقص مربوط به مراحل قالب بندی از ادامه کار توسط این شرکت ممانعت به عمل آمد ویک شرکت پیمانکاری ایران به نام شرکت آرمه اجرای طرح را به عهده گرفت و به اتمام رساند
بر پایه آخرین صورت وضعیت شرکت ارمه هزینه اجرای این طرح در آنزمان 24هزار و500تومان گردیده است
ساخت مرکز صدا و سیمای شهرهای سنندج و مهاباد، ‌شهرک مسکونی دانشگاه تهران، ‌مجموعه صنعتی صدا و سیما، ‌بیمارستان تهران کلینیک، کارخانه زامیاد، غرفه ایران در نمایشگاه بین المللی اوزاکای ژاپن، ‌غرفه فرانسه در نمایشگاه بین المللی تهران از جمله آثار مهندس و هنرمند فقید کوروش فرزامی است.


 
23 / 11 / 1389برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم
کرسی یونسکو از سوی یونسکو به افرادی اعطاء می‌شود که به لحاظ علمی در سطح ملی و بین المللی رتبه برتر علمی داشته باشند.

 محمود گلابچی چهره ماندگار سال جاری گفت: کرسی یونسکو از سوی یونسکو به شخصی اعطاء می‌شود که به لحاظ علمی در سطح ملی و بین المللی رتبه برتر علمی داشته باشند.

چهره ماندگار رشته معماری کشور افزود: یونسکو این افراد را از دستگاه های مختلف جهان شناسایی کرد و موقعیتی را در اختیار فرد انتخاب شونده قرار می‌دهد تا بتواند برنامه، طرح ها و فعالیت های علمی خود را با توجه به رشته علمی خود در سطح بین المللی در چارچوب کرسی یونسکو ارائه کند. وی همچنین از انتشار مجله بین المللی فن آوری معماری در ایران خبر داد و تصریح کرد: به عنوان دارنده کرسی یونسکو فن آ‌وری های معماری ایران را به جهان معرفی می‌کنم به همین منظور مجله بین المللی علمی پژوهشی با عنوان فن آوری های معماری ijat به زبان انگلیسی در ایران منتشر می‌شود.

گلابچی در ادامه گفت: اعضاء هیئت تحریریه این مجله از برجسته ترین اساتید دانشگاه های دنیا از کشورهای انگلیس، فرانسه، آلمان، ژاپن،‌چین، لهستان، کانادا و هلند تشکیل شده است. وی افزود: هدف از انتشار مجله بین الملل علمی پژوهش فن آوری های معماری، معرفی معماری ایران و جلوه های فن آوری معماری ایران است.

دکتر گلابچی ادامه داد: از اجرای برنامه های متنوع در زمینه های معماری در سطح بین المللی خبر داد و افزود: تامین انجمن بین الملل معماری و سازه در ایران،ایجاد رشته های دانشگاهی جدید در ایران و سایر کشورها با موضوع معماری و انتشار کتابهای مختلف در زمینه معماری به زبان انگلیسی برای معرفی ایران، ارزشهای پایدار و فن آوری های پیشرفته در معماری کشورمان از جمله برنامه هایی به عنوان دارنده کرسی یونسکو در معماری است.

منبع

 
23 / 11 / 1389برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم


سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس كشور در نظر دارد همچون سالیان گذشته با همكاری دانشكده معماری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران ، دانشكده معماری دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از صاحب نظران در عرصه معماری كشور اقدام به برگزاری پنجمین همایش و نمایشگاه مدرسه ایرانی – معماری ایرانی در تاریخ 17 و 18 اسفند ماه سال جاری در محل نگارخانه پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران نماید.

 
23 / 11 / 1389برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم

بررسي‌هاي باستان‌شناسي و پژوهش‌هاي مختلف در محوطه باستاني تخت جمشيد نشان مي‌دهد كه مهندسان هخامنشي 2500 سال پيش براي عايق‌بندي بخش‌هاي مختلف بناهاي خود از قير استفاده مي‌كردند.

محوطه باستاني تخت جمشيد مجموعه‌اي كامل از سازه‌ها و بقاياي مربوط به دوره هخامنشي است كه در زمان داريوش اول و در سال 518 پيش از ميلاد ساخته شده است. اين مجموعه شامل تخت جمشيد، حصارها، كاخ‌ها، بخش‌هاي خدماتي، نظام‌هاي آبرساني و بخش‌هاي ديگري است.

«عليرضا عسگري»، سرپرست گروه باستان‌شناسي مجموعه تخت جمشيد گفت: «در سال‌هاي متمادي گذشته باستان‌شناسان در جريان كاوش و بررسي محوطه تخت جمشيد با بررسي دقيق مصالح به كار رفته در تخت جمشيد متوجه شدند، ايرانيان باستان از خشت، سنگ، چوب و فلز براي ساخت تخت جمشيد استفاده مي‌كردند.»

مهندسان براي جلوگيري از نفوذ آب هم همواره در جست و جوي چاره بودند. سرپرست تيم باستان‌شناسي در تخت جمشيد با بيان اين مطلب گفت: «در جريان كاوش در بخش‌هاي مختلف و در بين جرزهاي سازه تخت جمشيد شامل كف و آب‌راه‌هاي زيرزميني تخت جمشيد به آثاري از قير برخورد كرديم كه نشان مي‌دهد مهندسان اين سازه از قير به عنوان عايق استفاده مي‌كردند.»

به اعتقاد عسگري اين قير، نقش ايزوگام را براي سازه عظيم هخامنشي داشته‌است. وي يادآور شد: «اين مهندسان از قير سياه رنگ در اين سازه استفاده مي‌كردند. آثار اين قير هنوز هم در بخش‌هاي مختلف تخت جمشيد ديده مي‌شود. قير از نفوذ آب به زير صفه تخت جمشيد جلوگيري کرده و يكي از عوامل مهم براي حفاظت از محوطه باستاني تخت جمشيد در طول 2500 سال بوده است.

مجموعه تاريخي و پايتختي تخت جمشيد مهم‌ترين پايتخت حكومت هخامنشي است كه در استان فارس و در نزديكي شهر شيراز جاي گرفته است.

 
23 / 11 / 1389برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم

پلكان فرار، تنها راه نجات ساكنان طبقات بالاي ساختمان در مواقع اضطراري و وقوع حريق است. راهي كه به دليل نبود بسترهاي مناسب فرهنگي و اقتصادي، يا در ساختمان‌ها پيش‌بيني نشده و يا بدون رعايت استانداردهاي لازم،.......

 

بقیه در ادامه مطلب.....



ادامه مطلب ...
 
23 / 11 / 1389برچسب:, :: :: نويسنده : حسین مقدم

 

 

در تاریخ معماری و شهرسازی این سرزمین،گسترش و حفظ مناسبات اجتماعی به عنوان یکی از نمادهای هویت بخش در طراحی فضاهای شهری این کشور مورد توجه بوده است.به همین دلیل در شهرهای سنتی ایران عناصر شهری از قبیل بازار،بازارچه،دالان و ... به عنوان مکانهایی برای اجتماع و تعامل مردم با خود و طبیعت،اهمیت فوق العاده ای داشته اند. 

بازار روز-مکانی برای تعاملات اجتماعی

 

برداشتی از سایت arch.blogfa